Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.





A legfelső polc kezdete – Audi RS Q8

Minden autónak a megalkotásakor kell, hogy célja legyen. Máskülönben nem fog megszületni az elképzelés. Az Audi RS Q8 esetében ez nem lehetett más, mint a szerelem. A szerelem, amelyet definiálni ugyan nehéz, de ha megéljük, akkor tudjuk miről is szól. Semmi más célja nem lehet egy 600 lóerős 2,3 tonnás monstrum megalkotásának, mint az, hogy vágyott tárgyakat a legfelső polcra emeljünk. Nekem ezt adta a Q8 legbitangabb kivitele.

olvass tovább

Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD Executive

Nagyon félve fogalmazok meg kritikát a Toyotával szemben. Egyszerűen azért, mert a világ legnagyobb autógyára és ha nekem nem tetszik valami benne, az lehet olyan, mintha azt mondanám, hogy mindenki szembe megy az autópályán. A Highlander egyáltalán nem rossz autó, sőt mi több, számos szempontot tudok felsorolni, hogy miért és miben jobb, mint mások. Egyszerűen csak látszik rajta, hogy az amerikai ízlésvilágnak készült.

olvass tovább

A tökéletes szimfónia – Lexus LC500 cabrio

Nagyon ritka és egyre ritkább lesz a jövőben igazi gyöngyszemet találni. A Lexus LC500 minden részletében különleges, máshoz nem hasonlítható világot varázsol körénk. Egyedi műalkotás, amelynek láttán akár azt is mondhatjuk, hogy a drága voltaképpen olcsó, hiszen az LC500 a japán Ferrari.

olvass tovább

Kicsit kevesebb stílus, több praktikum – Mini Cooper S 5 ajtós

Ha azt mondjuk, hogy Mini, akkor legtöbbünknek a klasszikus 3 ajtós karosszéria jut az eszébe. A Mini márka kimaxolásával viszont 2015-ben, a harmadik generációval, megszületett az ötajtós változat is. Kevésbé klasszikus így a vonalvezetés, viszont a plusz két ajtó sokat segít abban, hogy praktikusabb autót kapjunk. Kis áldozatot kell tehát hozni a funkcionalitás oltárán.

olvass tovább

Családbarát – Peugeot 5008 Active Pack 1,5 Blue HDi

Mutatós külső, praktikus belső elrendezés és 7 ülés. Ennyi kell ahhoz, hogy máris a család kedvence legyen az autó. Ha pedig a nevében a három nagybetű is szerepel, azaz az SUV, akkor kétség nem férhet hozzá, hogy mindenki más számára is vágyott lesz a jármű. A PSA csoport tehát semmi mást nem tett, mint ezeket a hozzávalókat ötvözte a Peugeot stílussal és megszületett az 5008.

olvass tovább

A sikeresség gerince – BMW R 1250 GS

A számok makacs dolgok, szokták mondani. Azok az adatok, amelyek a BMW R 1250 GS eladásait mutatják most már hosszú-hosszú évek óta pedig nem lehetnek véletlenek. Rengeteg remek motorkerékpár van a BMW kínálatában, sokat próbáltunk közülük, de van egy a sok közül, amely maga a nagybetűs MOTOR. Amelyik miatt a BMW motorok presztízse ott van, ahol. Ez pedig az 1250 GS. Ő járt most nálunk vendégségben.

olvass tovább

A hetes szám bűvöletében - Kia Stonic 1.0 ECO Dinamic+ Style

Nem az első alkalom, hogy a KIA 2017-ben megjelent kisméretű crossovere nálunk jár. A mostani apropója, hogy a leszűkített motorkínálat mellett, illetve azon belül, lágy hibrid (mild-hybrid) hajtást kapott. A háromhengeres, ezer köbcentis turbómotor 100 és 120 lóerős változatban kapható. Ebből az erősebbiket segíti a 48V-os akkumulátor, amelyet a csomagtér alatt helyeztek el.

olvass tovább

Nem rossz, ami a zacc fölött marad – Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line

A második generációs Mokkára nagyobb szerepet osztottak, mint amit jellemzően egy alsóközép kategóriás crossover-re osztani szoktak. Az egykori csillogó fényétől, hatalmas eladásaitól megtépázott Opel újbóli fellendülését várják tőle. Egy új korszakban, amikor a márkát már a francia PSA csoport birtokolja a GM helyett. Vajon sikerülni fog az áttörés?

olvass tovább