Az unalmas SUV korszaknak vége! - BMW X2 M35i
Az X a BMW-nél nem a kincs helyét jelöli, hanem azt, hogy egy SUV-ban ülünk. Ha pedig a szám páros, akkor a formája kupé. De az X2 ennél sokkal több, számos szempontból korszakalkotó.
olvass továbbJó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.
Az X a BMW-nél nem a kincs helyét jelöli, hanem azt, hogy egy SUV-ban ülünk. Ha pedig a szám páros, akkor a formája kupé. De az X2 ennél sokkal több, számos szempontból korszakalkotó.
olvass továbbJellemezően 6-7 évente újul meg egy autótípus és a váltás időszakában logikusan merül fel a kérdés, hogy megvárjuk-e az újonnan megjelenő modellt, vagy a jelenleg futót válasszuk?
olvass továbbA Korda filmstúdió adott otthont a mai sajtótájékoztatónak, ahol megismerhettük, sőt ki is próbálhattuk az új Peugeot 208-ast. Nyugodtan lehet irigy mindenki. Ez a kocsi fantasztikus.Biztos vagyok benne, hogy bőven lesz még mit írni az új 208-ról, amit magamban már Szimbának kereszteltem el, hiszen ez a kocsi tényleg a kis oroszlánkirály
olvass továbbA negyedik generációs KIA Sportage-ot volt szerencsénk tesztelni az elmúlt napokban. És a szerencse ebben az esetben nem csak egy udvarias kifejezés, hanem egy valóban jó élményre utal.
olvass továbbVajon össze lehet hasonlítani két ennyire eltérő autót? Ha eltekintünk attól a nem lényegtelen körülménytől, hogy a tesztelt Lexus UX árából majdnem 2db T-Roc vásárolható, akkor igenis lehetséges!
olvass továbbA Kia és a Hyundai márkaépítése és fejlődése azt hiszem tankönyvi példa lesz pár éven belül az összes marketing iskolában. Tudatosság és az ebből fakadó sikeresség tökéletesen nyomon követhető náluk és talán nem is lehet ennél jobban csinálni.
olvass továbbTöbbször írtunk már az elmúlt hetekben az Iveco Dailyről, de még valószínűleg nem eleget, hiszen az új Daily rávilágít számos olyan fontos változásra, ami a haszongépjármű kereskedelemben lezajlik napjainkban.
olvass továbbA Toyota Camry régi, jó ismerős az európai piacon, közel másfél évtizedes kihagyás után jött vissza hozzánk, hogy ringbe szálljon a középkategóriában. Globális tapasztalata jócskán van a típusnak, hiszen az 1982-es első generációs modell bevezetése óta 19 millió példány talált gazdára.
olvass továbbNem azzal kezdeném a beszámolóm, hogy mit gondoltam a Ssangyong Rexton G4-ről, miután megláttam, majd elkezdtem vezetni, hanem egy-két olyan reakcióval, amit az ismerőseimtől, családomtól kaptam, amikor a volán mögül felhívtam őket. Értem, hogy Rexton, de az milyen autó? Hogy néz az ki? Az pedig micsoda? Biztosan ezt akarod vezetni? Borzasztó ugye?
olvass továbbAzok, akik ezeket a cikkeket olvassák, mások, mint a legtöbb ember. Az autó jellemzően többet jelent számukra egy szimpla technikai eszköznél. Nem kizárólag arra a funkcióra választják, hogy eljuttassa őket egyik pontból a másikba. Fontos számukra az, hogy azt miként teszik meg.
olvass továbbA napokban nagyon nehéz nem arra gondolni, hogy mi fog történni a hétvégén. Így, amikor őszinte, dícsérő szavakat mondok egy autóról és végső konklúzióként azt szűröm le, hogy válaszd a Toyota Corollát, akkor politikai színezete lehet a dolognak. Pedig nincs!
olvass továbbAmikor főzünk a legfontosabb az, hogy szeressük, amit csinálunk. A maximalizmus, az elszántság tesz minket profivá. De ez mind nem elég, mert szükség van a jó alapanyagokra. Figyelembe kell venni a tradíciót, hagyományokat, mert ezek segítségével tudunk igazán jót alkotni. Ha még kreatívak is vagyunk hozzá, akkor fogunk a legnagyobbak közé emelkedni. Hogy csinálja ezt a Ford?
olvass továbbValahogy úgy alakult, hogy a harmadik generációs Yarist nem volt lehetőségem kipróbálni az elmúlt 7-8 évben. Így a jövő évi modellváltást megelőzően, nagy várakozással ültem bele a kis autóba. Komoly elvárásaim voltak, ugyanis az első generáció 1999-es megjelenése a Toyota számára is nagyon magasra tette a lécet. Elsősorban egyedi megjelenése, és még a mai napon is remek formai elemei által divatos autónak tekinthető. A belső anyagok és a minőségi kidolgozás tovább fejlődött a második generációban, csakúgy, mint az autó méretei, viszont továbbra is megmaradt az egyedi, középre helyezett műszerfal, ami viszont már ebben a modellben hagyományos mutatókkal rendelkezett.
olvass továbbSzinte mindenki ismeri, nem kell hozzá autófanatikusnak lenni. Igen, hihetetlenül hangzik, de az első generációs Corolla 1966-ban látta meg a napvilágot. 53 év biztosan elég volt ahhoz, hogy a Corolla név egybeforrjon az autózással, bárhol is éljünk a világon. A márka legtöbbet eladott típusa most már a tizenkettedik generációjához érkezett.
olvass továbbA Ford Focus ST nem a legerősebb Focus lesz a kínálatban. Jövőre jön az RS, de egy átlag autós nem is értheti meg, hogy miként lehet ezt a mostani teljesítményt fokozni, ha beül a volán mögé.
olvass továbbA Toyota célja az volt a Lexus létrehozásával, hogy megalkossák a világ legjobb szedánját, illetve, hogy a Toyota márka élére egy igazi zászlóshajó kerüljön. Ezt az exkluzív vonalat külön márkanévvel látták el, hasonló módon, mint a Nissan esetében az Infinity-t vagy a Honda háza táján az Acura-t.
olvass továbbAz Audi Hungária nagyszabású sajtóbemutatón mutatta be a mai napon új büszkeségét a Q3 Sportback-et, a modellt, mely a Q3 kupé formájú testvére. A győri Audi dolgozói méltán lehetnek büszkék új termékükre.
olvass továbbValamivel több, mint 100 év után nagyon fontos mérföldkőhöz érkezett az autózás, ugyanis a kezdeti teljesítmény és optimális felhasználhatósági szempontok fejlesztését követően megjelent a biztonság iránti vágy. 1992-ben pedig elérkezett a máig is tartó zöld korszak, az EURO1-es motorszabvány bevezetése. Természetesen miután egyértelművé vált, hogy nem fenntartható a fejlődés, egyre szigorúbb környezetvédelmi besorolás alá vetették az autókat, ezzel párhuzamosan pedig elindult az alternatív meghajtások terjedése, így 1997-ben megjelent az első hybrid autó. Alternatív hajtás alatt a nem tisztán benzin, dízel vagy elektromos hajtást értjük, hanem ezek valamilyen arányú közös működését.
olvass továbbA giroszkópot, ha nem is vagyunk ennek tudatában, sok helyről ismerhetjük. A legegyszerűbb pörgettyűk, de akár a búgócsiga is ezen elv szerint működnek. Kapható kézi giroszkóp a játékboltokban, de giroszkópot találhatunk a legtöbb mobiltelefonban, amely a helymeghatározás, irányváltás funkciót segíti. A giroszkóp egyébként nem egy új felfedezés, fizikai leírását közel 200 éve egy francia tudósnak Léon Foucault köszönhetjük.
olvass továbbSzámos autós teszttel lehet találkozni nap, mint nap, amelyekből megtudhatjuk az új típusok különböző paramétereit, menetdinamikai és komforttal kapcsolatos képességeit. Szubjektív és objektív véleményeket egyaránt lehet olvasni, azonban az egyetlen téma, ami rendszeresen kimarad, az az autó színe. Pedig az autóvásárlók lényeges többsége ugyanolyan fontosnak tartja az autó színét, mint minden más tulajdonságát. Annak eldöntésében, hogy kell-e nekünk az adott jármű, avagy éppen nem, a legfontosabb szempontok közé tartozik az is, hogy milyen a megjelenése.
olvass tovább